Je opravdu důležité, abychom se všude cítili bezpečně. Jsou tím myšleny i silnice, kde často dochází k nepříjemným dopravním nehodám. Pokud by nejen auta, ale také kamiony měly chytrého asistenta brzdění pak určitě věřte, že by to zajistilo rozhodně větší bezpečnost.
červené nákladní auto
Jestliže dojde ke srážce osobního auta s kamionem, ve většině případů tahle srážka bývá smrtelná. Ano, je sice pravda, že osobní automobily se čím dál tím více vyrábějí bezpečnější ale proti nárazu s něčím tak obrovským je šance na přežití minimální. No řekněte sami.
Už jen při pohledu na takovou autonehodu se vám dělá zle od žaludku. Ještě horší je, když si uvědomíte, že ten vzadu to prostě nedobrzdil v pravý čas. Kdyby ano, nemuselo by se vůbec nic stát. Právě v této chvíli by se takový asistent brzdění opravdu hodil. Bohužel se ale takové nehody stávají nejen u nás ale také po celém světě a to dokonce každý všední den.
Většinou jsou řidiči kamiónů bezohlední a dlouhé chvíle za volantem si krátí vším možným bez ohledu na to, že by mohli někomu ublížit a pěkně zavařit. Neuvědomují si, že takové čtení novin nebo sledování filmů by si měli nechat až na přestávku.
Pokud se řítíte kamionem s rychlostí 90km/h, pak jej asi těžko ubrzdíte, když se na silnici děje něco mimořádného. Nemusí jít pouze o nepozornost řidiče, ale je pravda, že něco tak obrovského se na krátkou vzdálenost prostě ubrzdit nedá. Tenhle problém se snaží řešit mnoho výrobců kamiónů. Čím dál tím více výrobců začíná nabízet samočinné nouzové brzdění.
blesk nad kamionem
I samotné testy ukazují, že funkčnost je plně vyhovující. I naložený kamion, který jede 80km/h díky tomuto brzdění dokáže velmi rychle zastavit. Rozhodně se tím dokáže zabránit srážce nebo alespoň zmírnit její následky.
Systém je nastaven tak, aby sledoval rychlost sešlápnutí brzdy a tlak, kterým je nutné pedál sešlápnout. Díky tomu je schopný vyhodnotit možnosti vzniku jakékoliv mimořádné situace. Jestliže je vyhodnocena jako kritická, dojde k zvýšení tlaku v brzdné soustavě.
Bohužel ale nemůže zachránit úplně všechno. Pokud takový řidič neví, jak se správně za volantem chovat, možná by bylo lepší, kdyby se ze silnic úplně stáhnul a nechal práci na někom zodpovědnějším.

Asistent brzdění do každého kamionu
Ohodnoťte příspěvek
Categories: Muži